Olga Ciężkowska i Jan Kanty Zienko

Ciężkowska/Zienko

Ciężkowska/Zienko

Olga Ciężkowska 

Studentka IV roku reżyserii na Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie. Studiowała filozofię i kulturoznawstwo w ramach MISH na Uniwersytecie Warszawskim.

W Teatrze Nowym im. Kazimierza Dejmka w Łodzi debiutowała spektaklem „Wszyscy jesteśmy dziwni” (prapremiera 03.12.2021) oraz współtworzyła kolektywny spektakl „Kto nie ma nic ten może wszystko” (prapremiera 11.06.2021) – reżyserka cz. IV pt. „piekła nie ma”, pokazywanej na 11. Forum Młodej Reżyserii. 

Pracowała w Narodowym Starym Teatrze jako reżyserka spektaklu online „tańczymy shimmy” oraz jako dramaturżka spektaklu online „Dom dzienny, dom nocny” w reż. Anna Mazurek. 

Uczestniczyła w warsztatach prowadzonych m.in. przez Justynę Sobczyk i Jagodę Szelc oraz w Laboratorium Nowych Epifanii 2021. 

Reżyserka etiudy „Ifigenia” przygotowanej w ramach „Wku***ona.TV – livestream protest” (05.12.2020) – całodziennej telewizji strajkowej stworzonej przez kilkadziesiąt polskich twórczyń. 

Współpracowała przy dyplomie aktorskim „Burza” w AST (2019) jako asystentka Grzegorza Jarzyny oraz przy spektaklu „Twarzą w twarz” (2021) w Teatrze Powszechnym jako asystentka Mai Kleczewskiej. 

Laureatka 10. Forum Młodej Reżyserii, na którym za projekt filmowy „Orfeusz i Eurydyka //all about love no.1” otrzymała nagrodę Stowarzyszenia Autorów ZAiKS i jedną z nagród w ramach programu Debiut TR.

Jan Kanty Zienko

Studiował historię sztuki oraz komparatystykę w ramach MISH na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz reżyserię na Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego w Krakowie (obecnie IV rok). 

Asystował Grzegorzowi Jarzynie przy pracy nad spektaklem dyplomowym „Burza” w AST oraz Michałowi Borczuchowi przy pracy nad spektaklem „Przemiany” w Teatrze Studio.

Uczestniczył w warsztatach prowadzonych m.in.: przez Jagodę Szelc i Justynę Sobczyk.

Członek kolektywu Pracownia Dramaturgiczna oraz Koła Młodych przy Gildii Reżyserów i Reżyserek polskich, współautor Elementarza Dobrego Debiutu. 

Autor szkicu krytycznego „Pisane życia”, który ukazał się w książce „Korekty Bernharda” Wydawnictwa UAM w Poznaniu. 

Zrealizował etiudę „Moralność Pani Dulskiej” (wrzesień 2020) w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie. 

Uczestnik Laboratorium Nowych Epifanii 2021 oraz 11. Forum Młodej Reżyserii. 

Razem z Eweliną Węgiel współtworzy fundację matejko, której Teatr Współczesny w Szczecinie przyznał rezydencję artystyczną Scena Nowe Sytuacje.

Content | Menu | Access panel