Lutnie cieszyły się w Europie doby renesansu i baroku ogromną popularnością i uznaniem. Ich dźwięki rozbrzmiewały w królewskich pałacach, komnatach książęcych oraz domach szlachty i mieszczan, którzy byli świadomi, iż nic tak nie dodaje splendoru jak znakomita muzyka, nic nie bawi szanownych gości lepiej niż pełne temperamentu tańce. Nadwornym lutnistą króla polskiego, jednocześnie elektora saksońskiego, Augusta Mocnego był najsłynniejszy lutnista XVIII wieku – Silvius Leopold Weiss (który uczył się gry na tym instrumencie od ojca). Taką samą funkcję pełnili w XVII wieku Reusnerowie ojciec i syn (obaj noszący imię Esaias) u Piastów książąt Śląskich. Dzieła tych lutnistów leżą w centrum moich zainteresowań, a żywy odbiór ze strony publiczności świadczy, iż ta „muzyka dawna” wciąż przemawia swoją ekspresyjnością i że słuszny jest jej triumfalny powrót do współczesnego życia koncertowego.
Anna Wiktoria Swoboda
Miejsce leżące – bilet umożliwia uczestnictwo w koncercie w strefie leżącej. Możesz zabrać ze sobą matę lub koc i doświadczyć muzyki w komfortowej, niestandardowej formie
Esaias Reusner (1636–1679)
Suita F-dur, Allemanda, Courant, Sarabanda, Gavotte, Gigue
Jacques Gallot (ok. 1625 – ok. 1695)
Prelude, Les Castagnettes
Esaias Reusner
Suita a-moll, Allemande, Courant, Sarabanda, Gigue
Silvius Leopold Weiss (1687–1750)
Suita A-dur, Allemande, Courante, Bouree, Sarabande, Menuet, Ciacona
Czas trwania koncertu: 60 min
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych przez administratora: