22 LUTEGO - 02 KWIETNIA
Nowe Epifanie - Kulinaria

Podstawowym celem Festiwalu Nowe Epifanie jest poszukiwanie nowych, współczesnych epifanii piękna oraz inicjowanie twórczego dialogu artystów z tradycyjną sztuką religijną w duchu „Listu do artystów” Jana Pawła II.

Hajda Banda / Гайда Банда
Wykonawcy Potańcówki ostatkowej

Białorusko-polski zespół zajmujący się tradycyjnym repertuarem tanecznym i wokalnym z Podlasia, zachodniej Białorusi i Polesia. Dawne polki, oberki, kujawiaki i walczyki wykonują z młodzieńczą energią oraz z artystyczną finezją zaczerpniętą z nagrań i spotkań z dawnymi mistrzami muzyki wiejskiej. Do tych twórców należą m.in.: Wiera Grygoruk, Maria Kałużna, Edmund Brożek, S. V. Malenczyk czy Studio Folkloru Białorusinów Podlaskich „Żemerwa”.
W 2022 roku grupa zdobyła III miejsce, Nagrodę Publiczności oraz Nagrodę Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie podczas XXIV Festiwalu Folkowego Polskiego Radia „Nowa Tradycja”.

Hajda Banda / Гайда Банда powstała w 2021 roku z inicjatywy skrzypaczki Darii Butskayej. Grupa opublikowała cyfrowy maxi-singiel „Po swojomu” – wydawnictwo zapowiada przygotowywany przez zespół pierwszy album długogrający. Wydanie płyty „Hajda!” wsparło ponad 100 fanów grupy w ramach specjalnej zbiórki crowdfundingowej.

fot. Baba Foto

Tomasz Fryzeł
Reżyser spektaklu "Goście Wieczerzy Pańskiej"

Absolwent Wydziału Reżyserii Dramatu Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie oraz Międzywydziałowych Indywidualnych Studiów Humanistycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego. Studiował literaturę francuską na Université Paris Sorbonne. 

Debiutował w 2020 roku przedstawieniem „Bezpieczne miejsce” (tekst i dramaturgia: Piotr Froń, Teatr Łaźnia Nowa), które zostało wyróżnione podczas 14. Festiwalu Boska Komedia oraz w ramach nagrody Debiut TR podczas 10. Forum Młodej Reżyserii.
W 2021 roku w trakcie festiwalu Sopot Non-Fiction przygotował (we współpracy z Mirą Mańką) pokaz work in progress zatytułowany „Możliwe”. W 2022 roku wyreżyserował spektakl „Tajemniczy ogród” (tekst i dramaturgia: Mira Mańka, Teatr Łaźnia Nowa) oraz spektakl „Milczenie” (tekst i dramaturgia: Zuzanna Bojda, Teatr Polski w Bielsku-Białej).
W sezonie 2021/2022 był rezydentem TR Warszawa.
Publikował w „Didaskaliach”.
Był asystentem Remigiusza Brzyka przy spektaklu „Królestwo” (Narodowy Stary Teatr w Krakowie) i Marcina Wierzchowskiego przy spektaklu „Nadchodzi chłopiec” (Narodowy Stary Teatr w Krakowie). 

 

fot. I. Kubrak

Piotr Froń
Dramaturg spektaklu "Goście Wieczerzy Pańskiej"

Dramaturg, literat, ilustrator i animator. Absolwent polonistyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz reżyserii w Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie. Jest również absolwentem Studium Animatorów Kultury w Kaliszu.

Jako dramaturg debiutował w marcu 2018 roku spektaklem „Biblia. Rdz. 37-50” w reż. Michała Zadary (Nowy Teatr w Warszawie). Tworzył dramaturgię oraz pisał/współpisał teksty przedstawień m.in.: „Spólnota” w reż. Marty Streker (Instytut Grotowskiego/Teatr Układ Formalny, 2018), „Czartoryska. Artefakty” w reż. Miry Mańki (Stary Teatr w Krakowie, 2019), „Praca, praca” w reż. Ewy Mikuły (AST Kraków, 2020), „Bracia Karamazow” w reż. Marty Streker (Teatr im. L. Solskiego w Tarnowie, 2020), „Bezpieczne miejsce” w reż. Tomasza Fryzła (Teatr Łaźnia Nowa Kraków, 2020), „1984:Ministerstwo Miłości” w reż. Katarzyny Minkowskiej (Teatr Ludowy w Krakowie, 2022) oraz „Nieopodalja” w reż. Marka Idzikowskiego (Teatr Baj w Warszawie, 2022).
Wyreżyserował spektakl online „Kochanowski” (Stary Teatr w Krakowie, 2020) oraz performance „Ministranci” (AST Kraków, 2019).
W 2022 roku stworzył wraz z Markiem Idzikowskim instalację—interaktywne słuchowisko „Dom 1” (Nowy Teatr w Warszawie).

Dramaty publikował w „Dialogu” i „Nowym Napisie”.

W roku 2021 był beneficjentem stypendium twórczego m.st. Warszawy, w ramach którego powstał projekt dokumentalno-dramaturgiczny „Dom. Plan sytuacyjny” (Nowy Teatr w Warszawie).
W 2021 roku był także stypendystą Nowego Teatru.

fot. M. Idzikowski

Adam Strug
Wykonawca koncertu "Pieśni z otchłani"

Śpiewak i instrumentalista, kompozytor, producent i kurator muzyczny, reżyser i scenarzysta, dziennikarz radiowy i telewizyjny, popularyzator muzyki tradycyjnej.

 

fot. M. Rutkowski

Błażej Biegasiewicz
Reżyser spektaklu "Macocha"

Student IV roku Wydziału Reżyserii Dramatu AST w Krakowie, absolwent kognitywistyki na Uniwersytecie Jagiellońskim. Współpracował z Michałem Zadarą przy „Dziadach. Częściach I, II i IV oraz wierszu Upiór” wystawianych w Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz z Iwoną Kempą przy „Spóźnionych odwiedzinach” realizowanych w Teatrze im. Juliusza Słowackiego w Krakowie. 

Wyreżyserował „Belfra” Jeana Pierre’a Dopagne w Teatrze Nowym w Zabrzu (październik, 2021).

Laureat 11. Forum Młodej Reżyserii.

 

fot. M. Michnacka

Beniamin M. Bukowski
Dramaturg spektaklu "Macocha", reżyser spektaklu "Arianie"

Dramatopisarz, reżyser  dramaturg, zastępca dyrektora do spraw artystycznych w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie. Absolwent historii sztuki i filozofii w ramach MISH Uniwersytetu Jagiellońskiego, reżyserii teatralnej Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, doktorant Instytutu Filozofii UJ w Zakładzie Estetyki.

Jest autorem wielu sztuk, m.in.: „Niesamowici bracia Limbourg”, „Mazagan. Miasto”, „Sztuka bez babci”, „Pan śmierć”, „Jonasz” czy „Sprawiedliwi. Historia rodziny Ulmów”. Jego teksty wystawiali m.in.: Katarzyna Kalwat, Jagoda Madej, Daniel Jacewicz czy sam autor – reżyser. 

Beniamin M. Bukowski poza własnymi tekstami inscenizował również m.in. „Podwyżkę” Georgesa Pereca w Teatrze im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, „Zofię” Anny Wakulik, Teatrze Powszechnym w Warszawie czy „Na pełnym morzu”, „Wdowy” Sławomira Mrożka w Teatrze Mazowieckim. 

W ubiegłym roku w Starym Teatrze wystawił własny tekst „Arianie”.

Maria Erdman
Wykonawczyni koncertu "Testament"

Ukończyła Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie na Wydziale Teorii Muzyki oraz Organów, w klasie prof. Andrzeja Chorosińskiego oraz studia podyplomowe w Conservatorium van Amsterdam pod kierunkiem prof. Menno van Delfta (klawikord) i prof. Pietera van Dijka (organy).

Występuje z koncertami na festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą, jako solistka i kameralistka.

Działalność muzyka-wykonawcy łączy z pracą teoretyka, opracowującego źródła repertuaru polskiego oraz publikacje podejmujące zagadnienia wykonawstwa muzyki dawnej. W roku 2019 obroniła pracę doktorską.

Posiada w dorobku nagrania płytowe – w roku 2006 zarejestrowała pierwsze w Polsce nagranie na klawikordzie Acte Préalable i zawierające „Arie z różnych Autorów zebranych z kancjonału S.S. Klarysek w Starym Sączu z 1768 roku”. 

W 2012 nagrała organowe utwory Feliksa Nowowiejskiego na organach Katedry w Olsztynie.
W roku 2018 pod jej kierownictwem muzycznym zarejestrowane zostało z poznańskim zespołem „Musica Maxima” prawykonanie Requiem J. Paszkiewicza, uhonorowane dołączeniem do „kapsuły czasu”, zakopanej w 2021 roku w podziemiach Placu Kolegiackiego.

Współpracuje m.in. z Adamem Strugiem i jego zespołem Monodia polska w projekcie „Melodie na Psałterz” Mikołaja Gomółki.

Maria Erdman uczy gry na klawikordzie w Akademii Muzycznej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Poznaniu i w Akademii Muzycznej im. Krzysztofa Pendereckiego w Krakowie. Prowadzi klasę organów w Zespole Szkół Muzycznych im. Fryderyka Chopina w Warszawie. 

Jest wykładowcą Letnich Kursów Metodycznych Muzyki Dawnej w Warszawie. Współpracuje z Krajowym Funduszem na Rzecz Dzieci.

Zbigniew Pilch
Wykonawca koncertu "Testament"

Gra na skrzypcach barokowych i współczesnych, altówce i violi d’amore. Ukończył Wydział Instrumentalny Akademii Muzycznej w Krakowie, gdzie jego mistrzem był Zbigniew Szlezer. Jednocześnie specjalizował się w grze na skrzypcach barokowych pod kierunkiem Zygmunta Kaczmarskiego. Koncertuje jako solista, kameralista i dyrygent.
Koncertuje w całej Europie i na świecie z takimi zespołami, jak fiński Baroque Ensemble Battalia, duński Concerto Copenhagen, hiszpański Al Ayre Español, czeska Musica Florea czy belgijskie Collegium Vocale Gent. 

W Polsce współpracował z prawie wszystkimi zespołami muzyki dawnej. Przez szereg lat był członkiem Sinfonietty Cracovii i od początku działalności Wrocławskiej Orkiestry Barokowej pełni funkcję jej koncertmistrza.
Jako muzyk solista współpracuje z Warszawską Operą Kameralną oraz Warsaw Camerata. W roli dyrygenta występuje m.in. z: NFM Filharmonią Wrocławską, Elbląską Orkiestrą Kameralną, Radomską Orkiestrą Kameralną, Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Dolnośląskiej czy Gdyńską Orkiestrą Kameralną Sinfonia Nordica.
Zbigniew Pilch ma bogaty dorobek fonograficzny. W marcu 2017 r. ukazała się jego solowa płyta pt. „Oświecony wirtuoz” (CD Accord). Artysta nagrał także „Koncerty skrzypcowe” Feliksa Janiewicza wraz z Musicae Antiquae Collegium Varsoviense pod dyrekcją Kaia Bumanna (2007).
W 2009 r. ukazały się Symfonie nr 103 i 104 Haydna w wykonaniu Orkiestry Symfonicznej Filharmonii Wrocławskiej (obecnie NFM Filharmonia Wrocławska) pod jego batutą. 

Zbigniew Pilch w 2019 r. uzyskał stopień doktora habilitowa­nego. Wykłada w akademiach muzycznych we Wrocławiu i w Krakowie, gdzie prowadzi klasy skrzypiec barokowych i altówki barokowej, oraz podczas kursów mistrzowskich w ramach Festiwalu Varmia Musica w Lidzbarku Warmińskim. 

Od roku akademickiego 2020/2021 piastuje funkcję Kierownika Katedry Muzyki Dawnej w Akademii Muzycznej w Krakowie.

Pamela Leończyk
Reżyserka spektaklu "Tęsknica"

Reżyserka, autorka instalacji artystycznych, pedagożka teatru oraz koordynatorka dostępności. Studiowała Reżyserię Teatralną na Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Absolwentka Wiedzy o Teatrze oraz Performatyki Przedstawień na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. 

Jej prace teatralne były pokazywane podczas festiwalu FIST w Belgradzie, spektakl „Nocni Pływacy” zdobył główną nagrodę na Międzynarodowym Festiwalu Teatru i Sztuki Awangardowej „Pestka”, jej spektakl „ciało proces” został nagrodzony Grand Prix na Ogólnopolskim Festiwalu Teatrów Niezależnych OFTeN. Laureatka stypendium artystycznego Prezydenta Miasta Suwałki, stypendystka Miasta Kraków na rok 2020 oraz Stypendium artystycznego m.st. Warszawy na rok 2021.

Jest członkinią Zarządu Gildii Polskich Reżyserek i Reżyserów Teatralnych, współpracuje ze Stowarzyszeniem Pedagogów Teatru oraz z Fundacją Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych. Stypendystka Laboratorium Nowego Teatru organizowanego przez Teatr Nowy Proxima w Krakowie.
Laureatka programu „New Stage” organizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza oraz międzynarodowego konkursu na realizację instalacji artystycznej ANIMATUS. 

Współpracowała z Teatro-i w Mediolanie, Teatrem Powszechnym w Warszawie, Teatrem W. Horzycy w Toruniu, Teatrem Nowym Proxima w Krakowie, Teatrem Ochoty, Teatrem Ludowym w Krakowie, Teatrem Lalki i Aktora „Kubuś” w Kielcach, z Centrum Sztuki Współczesnej „Łaźnia” w Gdańsku, z Bałtycką Galerią Sztuki Współczesnej w Słupsku, gdzie w 2023 roku będzie realizowała autorską wystawę.

Daria Sobik
Dramaturżka spektaklu "Tęsknica"

Ukończyła Kulturoznawstwo na Uniwersytecie Śląskim (2015) oraz Wiedzę o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim (2017). Jest również absolwentką Laboratorium Pedagogiki Teatru (2015), Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych w SWPS, moduł: dramaturgia (2019) oraz Szkoły Pisania Sztuk przy Teatrze Śląskim (2019-20).

W latach 2013-2016 pracowała jako pedagożka teatru w Domu Oświatowym Biblioteki Śląskiej. W latach 2017-2022 była dramaturżką, a następnie kierowniczką literacką w Teatrze Polskim w Bydgoszczy.

W latach 2017-2020 była kuratorką międzynarodowego Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy. 

W 2019 była jurorką podczas Mehr International Theatre Festival w Kashan (Iran). 

W 2020 została laureatką Nagrody Teatralnej Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego za szczególne osiągnięcia w dziedzinie teatru. 

W 2021 była jurorką konkursu „Szukamy Polskiego Szekspira” organizowanego przez ASSITEJ POLSKA. 

Dwukrotna półfinalistka Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej (2021, 2022), laureatka konkursu dramaturgicznego powołanego przez Muzeum Śląskie (2021 r.), finalistka Sceny Nowej Dramaturgii w Teatrze im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie (w 2022 r.), uczestniczka Festiwalu Nowe Epifanie (2022), finalistka konkursu Młod(sz)a Polska w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie, finalistka konkursu dramaturgicznego w TR Warszawa „Nigdy nie będziesz szła sama” (2021 r.), finalistka konkursu realizowanego przez Teatr Czwarta Scena (2019). 

Autorka dramaturgii i adaptacji w spektaklach w reż. Jean’a Philippe’a Salério, Yojiro Ichikawy, Martyny Majewskiej, Justyny Łagowskiej, Emilii Piech.

Wera Makowskx
Reżysero spektaklu "Inferno"

Studentx V roku Wydziału Reżyserii Dramatu AST w Krakowie. Laureatx nagrody Debiut TR, gdzie współreżyseruje „sweet & romantic”. 

Debiutowało przedstawieniem „Ludowa historia Polski” w Teatrze Nowym w Łodzi, do którego tworzyło tekst i dramaturgię; scenariusz „Ludowej…” publikowało w „Dialogu”. 

Półfinalistko Gdyńskiej Nagrody Dramaturgicznej. 

Reżyserowało czytanie performatywne w ramach czytań najnowszych dramatów niemieckojęzycznych „Kobiece teksty dla teatru”. 

Twórczx spektaklu online „Mam mordę wieloraką”, realizowanego w Narodowym Starym Teatrze im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie (2020), uczestnx warsztatów „Mój głos”, organizowanych w Narodowym Starym Teatrze z okazji 100-lecia uzyskania przez kobiety praw wyborczych. 

Ze studentami IV roku Filii AST we Wrocławiu przygotowałx spektakl „Masterpiece” na podstawie „Kartoteki rozrzuconej”. 

Członkx Pracowni Dramaturgicznej AST. 

Asystento Pawła Miśkiewicza przy spektaklu „BIESY. Spektakl o piciu herbaty” (NST). Współzałożycielo polsko-słowackiego kolektywu Żyjemy Plano, z którym zrealizowało projekt „Happiness Now – ASMR”. 

Julia Nowak
Dramaturżka spektaklu "Inferno"

Studiowała na Międzywydziałowych Indywidualnych Studiach Humanistycznych i Społecznych na Uniwersytecie Jagiellońskim, obecnie jest studentką II roku Wydziału Reżyserii Dramatu, specjalność dramaturgia, w Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie. 

Publikowała w „Stonerze Polskim”, angażuje się w działania Pracowni Dramaturgicznej, gdzie współtworzyła czytanie performatywne kobiecej dramaturgii niemieckiej. 

Interesuje się współczesną literaturą, mitologią starożytną i teorią queer.

Monika Kucia
Autorka portalu kulinarnego

Dziennikarka, kuratorka wydarzeń kulinarnych.

Jej artykuły można przeczytać m.in. w kwartalniku „Przekrój”, a jej projekty zobaczyć na Festiwalu Nowe Epifanie, gdzie są już stałą częścią corocznego programu.

Monika Kucia ma także na koncie wiele innych działań, jak publikacja „Cuisine PL” promująca polską gastronomię podczas Prezydencji Polski w UE, przygotowywanie wizyt studyjnych (m.in. dla zagranicznych gości Instytutu Adama Mickiewicza).

Jej znakiem rozpoznawczym są perfermanse kulinarno-artystyczne, m.in. „Stypa. Rytuał utraty” w Państwowym Muzeum Etnograficznym”, „Klątwa” w Państwowej Galerii Sztuki Zachęta, „All Inclusive” na inaugurację Festiwalu Culturescapes w Theater Basel w Bazylei, „Polish Table: Mine, Yours, Ours” w Museum of Food and Drink w Nowym Jorku.

Przygotowała również kulinarno-kulturalne działania edukacyjnych m.in. we współpracy z Polin Muzeum Historii Żydów Polskich.
Interesuje ją antropologia jedzenia, miejsce rytuału w kulturze, projektowanie doświadczeń i artystyczne interpretacje w obszarze jedzenia i tradycji.

Ryszard Lubieniecki
Wykonawca koncertu „Deduto sey. Świat jako otchłań” - Ensemble Vox Imaginaria

Kompozytor, muzykolog, instrumentalista, improwizator. Absolwent studiów licencjackich w klasie prof. Bettiny Skrzypczak (kompozycja) oraz magisterskich w klasie prof. Jerzego Kaszuby i dr. Stanisława Miłka (akordeon) w Akademii Muzycznej w Bydgoszczy. Obecnie doktorant w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Wrocławskiego, gdzie zajmuje się głównie twórczością muzyczną XIV i XV wieku. W badaniach skupia się na zagadnieniu pamięci i jej śladach w XV-wiecznych źródłach muzycznych i teoretycznych. Poza akordeonem gra na średniowiecznych instrumentach klawiszowych (portatyw organowy, clavisimbalum).

Jego muzyka wykonywana była m.in. na festiwalu Gaudeamus Muziekweek (Holandia), ECCO Concert 2020 w Brukseli, Musica Electronica Nova i Musica Polonica Nova we Wrocławiu oraz w ramach wrocławskiego cyklu Canti Spazializzati. W 2018 roku był artystą-rezydentem festiwalu Musica Privata VI w Łodzi. W styczniu 2021 r. ukazała się jego monograficzna płyta „Kompozycje izorytmiczne” (Nasze Nagrania).

W 2014 r., wraz z Zofią Ilnicką (flet) i Jakubem Wosikiem (skrzypce) założył trio muzyki współczesnej Layers, z którym premierowo wykonał utwory m.in. Alannah Marie Halay, Josue W. Amadora i Piotra Bednarczyka. Materiał ten ukazał się w 2021 r. na płycie „Grundgestein”.

Od 2016 r. występuje jako solista, wykonując nowe kompozycje na akordeon amplifikowany. Specjalnie dla niego powstały utwory m.in. Dominika Karskiego, Alannah Marie Halay, Gilberto Agostinho i Mateusza Śmigasiewicza, które nagrał na płycie „Seeds”, wydanej w czerwcu 2019 r.

W zakresie muzyki średniowiecznej uczestniczył w kursach z Coriną Marti, Christophem Deslignesem i Marcelem Pérèsem. Jest również stypendystą Fundacji Royaumont. 

W 2019 r. wspólnie ze śpiewaczką Julietą Gonzalez-Springer założył zespół muzyki dawnej Vox Imaginaria.

Jako improwizator aktywnie działa na wrocławskiej scenie muzyki improwizowanej, m.in. tworząc zespoły Lubieniecki/Rupniewski, Disquiet i Widzicie.

Jego teksty o muzyce ukazały się m.in. w kwartalniku Instytutu Sztuki PAN „Muzyka”, „Res Facto Nova” oraz na portalu dwutygodnik.com. Współpracuje również z Ruchem Muzycznym.

Ensemble Vox Imaginaria

Trzon zespołu Vox Imaginaria tworzą Julieta Gonzalez-Springer i Ryszard Lubieniecki – wykonawcy specjalizujący się w muzyce średniowiecznej. Współpracę rozpoczęli na początku 2019 r., poszukując kompozycji możliwych do wykonania przez głos i portatyw. W repertuarze mają muzykę z niemalże wszystkich regionów średniowiecznej Europy: od Półwyspu Iberyjskiego aż po historyczny Śląsk. Obecnie oboje są doktorantami w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Wrocławskiego.

fot. M. Wolny

Julieta González-Springer
Wykonawczyni koncertu „Deduto sey. Świat jako otchłań” - Ensemble Vox Imaginaria

Urodzona w Meksyku. Ukończyła studia wokalne w krakowskiej Akademii Muzycznej pod kierunkiem Barbary Niewiadomskiej, a następnie studia podyplomowe w Centrum Muzyki Dawnej w Genewie pod kierunkiem Beatrice Cramoix w dziedzinie śpiewu barokowego oraz u Francisa Biggi i Laurence Brisset w zakresie muzyki średniowiecznej. 

Uczestniczyła w kursach i projektach prowadzonych m.in. przez: Jill Feldman, Benjamina Bagby, Katarinę Livljanić, Andrew Kinga i Evelyn Tubb, Laurence Brisset, Dawida Ebena, Marcela Pérèsa.

Jako solistka współpracowała z zespołami i muzykami takimi jak: Elyma (dyr. Gabriel Garrido), De Caelis (dyr. Laurence Brisset), Ars Nova (dyr. Jacek Urbaniak), Dekameron (dyr. Tadeusz Czechak), Concerto Polacco (dyr. Marek Toporowski) oraz aktualnie z Jacaras (dyr. Piotr Zaleski) i Vox Imaginaria. 

Koncertowała m.in. w Operze w Lyonie, Lozannie, Operze Narodowej w Meksyku oraz na różnych festiwalach w Europie i Meksyku takich jak: Bachakademie, Festiwal d’Ambroney, Festival Internacional de Órgano Barroco i Festival del Centro Histórico de la Ciudad de México (Meksyk), Saisons Musicales (Fondation Royaumont, Francja), Festival Internacional de Guitarra y Timple (Hiszpania), Forum Musicum i Wratislawia Cantans (Wrocław), Festiwal Banchetto Musicale i Kristupo Festivalis (Wilno), Szczeciński Festiwal Muzyki Dawnej, Muzyka w Starym Krakowie, Festiwal Sacrum Profanum (Kraków) – premiera „Króla Leara” Pawła Mykietyna.

Ensemble Vox Imaginaria

Trzon zespołu Vox Imaginaria tworzą Julieta Gonzalez-Springer i Ryszard Lubieniecki – wykonawcy specjalizujący się w muzyce średniowiecznej. Współpracę rozpoczęli na początku 2019 r., poszukując kompozycji możliwych do wykonania przez głos i portatyw. W repertuarze mają muzykę z niemalże wszystkich regionów średniowiecznej Europy: od Półwyspu Iberyjskiego aż po historyczny Śląsk. Obecnie oboje są doktorantami w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Wrocławskiego.

Fot. M. Wolny

Content | Menu | Access panel