Klawesynistka, fortepianistka, pedagog, na co dzień związana z warszawskim środowiskiem Lado ABC. Na swoim koncie ma pierwszą w Polsce kompletną publikację „Partit klawesynowych” J. S. Bacha (Lado ABC) oraz nominowaną do nagrody Fryderyk, monograficzną płytę z twórczością Pawła Szymańskiego (Bôłt Records). Dokonała światowych prapremier jego utworów („Les Poiriers en Pologne ou une Suite de Pieces Sentimentales de Clavecin faites” par Mr Szymanski oraz napisanych specjalnie dla niej i jej dedykowanych „Dissociative Counterpoint Disorder” w 2014 r. i „Margaret’s Toy” w 2024 r.). Stworzyła muzykę do kilku spektakli teatralnych.
Publikowała w „Forum Muzykologicznym”. Studiowała w Warszawie (prof. L. Kędracki, prof. W. Kłosiewicz) i Bostonie (New England Conservatory, prof. J. Gibbons), szlifowała umiejętności z tuzami klawesynu (prof. H. Dreyfus, B. van Asperen, J. Van Imerseel, K. Haugsand, J. Ogg, M. Van Delft). Jest beneficjentką stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Współpracuje z duńską flecistką Bolette Roed. Artystki najchętniej sięgają po fundamentalne dzieła barokowe i prezentują je w nowej odsłonie instrumentalnej (sonaty na klawesyn i skrzypce, „Sinfonie” Bacha w transkrypcji na klawesyn i flet prosty). Współtworzy grupę Mitch & Mitch con il loro Gruppo Etereofonico, z którą w 2023 r. otrzymała nagrodę Fryderyk za płytę „Amore assoluto per Ennio”.
Prowadzi klasę klawesynu w ZPSM im. Fryderyka Chopina w Warszawie. W swoich ostatnich działaniach Sarbak skupia się na twórczości Fryderyka Chopina, którego mazurki interpretuje na niezwykle rzadkim fortepianie tangentowym, sięgając po nowe środki wyrazu i czerpiąc z unikatowych możliwości instrumentu.
Fot. Edyta Leszczak/ŁadneBebe
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych przez administratora: