Solistka i kameralistka. W 2022 r. nominowana do International Classical Music Award, Opus Klassik oraz polskiej nagrody Fryderyk za jej nagranie „12 Fantazji na skrzypce solo” G.Ph. Telemanna, będącym jej solowym fonograficznym debiutem.
Od lat współpracuje z najważniejszymi zespołami polskiej i europejskiej sceny muzyki dawnej. Obecnie na stałe związana jest z Collegium Marianum z Pragi pod dyrekcją Jany Semerádovej oraz polskimi orkiestrami Arte dei Suonatori i Wrocławską Orkiestrą Barokową. Wcześniej była jedną z założycielek {oh!} Orkiestry Historycznej, z którą nagrała m.in. album „Concerto Grosso: Émigré to the British Isles” dla belgijskiej wytwórni MUSO, wykonując wraz z Martyną Pastuszką partie solowe. Przez dziesięć lat współtworzyła także trio Extempore, z którym zarejestrowała album „Telemann: Solos & Trios” wydany w 2018 r.
Z jej inicjatywy w 2017 r. powstał kwartet smyczkowy Equilibrium grający na instrumentach historycznych, specjalizujący się w polskim repertuarze romantycznym, z którym regularnie koncertuje w Polsce i za granicą. Z zespołem tym nagrała już cztery płyty z polską muzyką tego okresu (Elsner, Żeleński, Kurpiński, Noskowski, Lessel).
Od 2017 r. artystka zgłębia repertuar klasyczny i romantyczny w zespołach kameralnych z wykorzystaniem historycznych fortepianów.
Małgorzata Malke jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie skrzypiec Adama Musialskiego oraz klasie skrzypiec barokowych Martyny Pastuszki. Studiowała także – w ramach stypendium Erasmus – na uniwersytetach muzycznych w Grazu (skrzypce) i Wiedniu (historyczne praktyki wykonawcze) pod kierunkiem Dominiki Falger. Muzykę dawną wykonuje na pochodzących z 1719 r. skrzypcach francuskiego lutnika Claude’a Pierraya. Jest stypendystką Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Małgorzata Malke pracuje również z najmłodszymi skrzypkami jako nauczyciel metody Suzuki.
Fot. Łukasz Rajchert
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych przez administratora: